Головна сторінка

Меню:
Кубик рубика


Дослідження інтелекту » Реферати українською кубик рубика

Завдання встановлення рівня інтелекту є одним із найголовніших в психології з оформлення цієї науки. Саме інтелектуальний показник людини дозволив охарактеризувати його психічні і моральні якості.

Встановлення кількісних і якісних залежностей цих показників від рівня розвитку інтелекту дозволив розробити різноманітні методик дослідження інтелекту і пов'язаних із нею якостей. Оцінка інтелекту як специфічної діяльності дала початок методикам подібно тесту Айзенка. Встановлення його структури породило дуже багато тестів, досліджуваних різні аспекти. Так тести логічного, образного, творчого і технічного мислення. Тісно пов'язані з рівнем інтелекту виявилися і тести фахову придатність. Понад те, щоб одержати посаді державного службовця США, претендент має виявити рівень IQ не нижче 100, а атестація отримання професійної кваліфікаційної категорії передбачає, крім демонстрації виробничих навичок, проходження всього комплексу подібних тестів.

До програми освіти шкіл навіть інших розвинених країн Європи включено використання методик перевірки інтелекту як оцінкової, стимулюючого кошти, що викликає додаткові мотиваційні зміни.

Отже, показник інтелекту (необов'язково IQ) став однією з найважливіших показників людської придатності до тій чи іншій діяльності, а остаточному підсумку корисності людину як таку.

Слід розрізняти тести розвитку інтелекту і тести інтелекту як. У, зазвичай, включені питання освітнього характеру, стандартизовані завдання з жорсткою структурою. Ця група методик варта оцінки освіченості людини, швидкості і забезпечення якості його мислення, швидкості реакції й уміння переключатися з однієї виду в інший. Людина тестується лише як виконавець, перевіряється по стандартної шкалою коли буде можливостей виокремитися з загальної схеми. Цього нестачі позбавлені методики другої групи, вони сьогодні визначають переважний тип мислення, методологію пошуку рішення поставленого завдання, не стандартність підходу, здібності, вміння оперувати поняттями.

До перших кубикам додавалася папірець, де англійською було написано: «Ця іграшка розвиває логічне мислення і стереоскопічний зір у дітей та дорослих. Синхронна маніпуляція на багатьох поверхнях є дуже складним завданням, яке можна вирішити тільки за умови відкриття логіки поворотів ». При цьому чомусь вчителя, що викладали геометрію, справлялися з кубиком нітрохи не краще гуманітаріїв.

Такі методи будь-коли бувають жорстко встановленими, вони складаються з урахуванням креативних тестів, тестів інтуїтивного характеру, де оцінюються не швидкість, а манера рішення тій чи іншій завдання, рівень понятійних зв'язків, нестандартність мислення, ефективність підходу.
К першим кубикам додавалася папірець, де англійською було написане: «Ця іграшка розвиває логічне мислення та стереоскопическое зір в дітей віком і дорослих. Синхронна маніпуляція на багатьох поверхнях є дуже складним завданням, що можна розв’язати лише за умови відкриття логіки поворотів». У цьому чомусь вчителя, преподававшие геометрію, справлялися із кубиком нітрохи не краще гуманітаріїв.

Проте задля проведення масової перевірки подібні тести непридатні через свою суто індивідуальності, складності оцінки й великих витрат часу на обробку результату. У загальне твердження прийнятому розумінні, перевірка інтелекту зводиться до вирішення однієї чи серії, тестів оцінюють загальноосвітній рівень людини, тобто тестів першої групи. Це з подвійним застосуванням і трактуванням інтелекту. У найбільш широкому розумінні інтелект є як окрему структуру мозку людини, і психологічний процес яке у ньому, звідси не однозначна оцінка результатів цього процесу. Проте завдання психології поставлена дуже вузько і її рішення досить академічного визначення цього терміна.
Проводиться досить багато змагань швидкубінгу для визначення найшвидшого збирання кубика Рубіка. З 2003 по 2006 роки було проведено 72 офіційні змагання, з яких 33 — в 2006.

Що таке інтелект?

Інтелект (від латинського - Intellectus) у сенсі - це сукупність всіх пізнавальних функцій індивіда: враження і сприйняття до мислення та уяви; на більш ж вузькому значенні - це мислення.

Інтелект є основним формою пізнання дійсності.

Існує три різновиду у сенсі функції інтелекту: 1) спроможність до навчання, 2) оперування символами, 3) спроможність до активному оволодінню закономірностями навколишньої дійсності.

Термін інтелект часто застосовується у тому, аби підкреслити специфіку людської психологічної діяльності. У цьому годі було обійти увагою, що здібності поводитися з абстрактними символами й рівнішими стосунками лише одне сторона інтелекту; щонайменше важлива й така сторона як конкретність мислення. Нерідко інтелект трактують, як пристосовуватися до нових ситуацій, використовуючи раніше набутий досвід. У разі інтелект фактично ототожнюється ось щодо здатності до вченню. Але не можна нехтувати те, що інтелект укладає у собі продуктивне початок. Найістотніший аспект для людського інтелекту у тому, що вона дозволяє відбивати закономірні зв'язку й відносини предметів і явищ навколишнього світу, цим дає можливість творчо перетворювати дійсність.

Як досліджується інтелект?

Методики дослідження інтелекту грубо діляться на: експериментальні, опитувальні і креативні (інтуїтивні).

Перші дають найбільш швидке й чіткий результат.

Другі дозволяють серію корелирующихся між собою даних, але трохи більше складні у фортепіанній обробці.

Третій тип винесено в особливий клас, є найбільш інформативним, але представляє значні складнощі у обробці результату його трактування, більше результати отримані з допомогою цієї групи методик який завжди явно пов'язані з результатами інший групи.

У Радянському Союзі також проводилися змагання з кубиками Рубіка. І навіть намагалися передавати техніку правильних алгоритмів зі складання головоломки, причому частіше усно, оскільки на папері це зробити досить складно. Ті, хто міг зібрати кубик, та ще й швидко, вважалися ерудитами. Хоча для цього потрібно було всього лише знати особливе правило. Але хто не знав алгоритмів складання, також міг видати правильний результат, механічно перебираючи комбінації головоломки.

Нижче буде використано приклади з першого і друге групи. Щоб уникнути не однозначних інтерпретацій і його великого теоретичного обгрунтування.

Дошкольный вік.

Під час переходу від раннього до дошкільному віку, т. е. під час часу від 3 до 7 років, під впливом продуктивної, конструкторської та мистецької діяльності в дитини складаються складні види перцептивной аналико-синтетической діяльності. Нове зміст набирає також перцептивные образи, які стосуються формі предметів. Крім контуру виділяється і структура предметів, просторові особливості і співвідношення його частин.

Перцептивные дії формуються та у навчанні, та його розвиток проходить ряд етапів. У першому етапі процес створення починається з практичних, матеріальних дій, виконуваних з незнайомими предметами.

З другого краю етапі перцептивными діями стають самі сенсорні процеси, перестроившиеся під впливом практичної діяльності.

З точки зору математики переміщення окремих кубиків при повороті граней кубика Рубіка є перестановками скінченної множини станів окремих кубиків (їх положення та орієнтації). Всі можливі повороти граней утворюють групу і, таким чином, процес збирання кубика можна досліджувати за допомогою теорії груп перестановок скінченних множин.

Ці дії здійснюються нині за допомоги відповідних рухів рецепторних апаратів і предвосхищающих виконання практичних дій зі сприймаються предметами.

На етапі перцептивные дії стають більш прихованими, згорнутими, скороченими, їх зовнішні, ефекторні ланки зникають, а сприйняття ззовні починає здаватися пасивним процесом. Насправді той процес як і активний, але протікає внутрішньо, переважно до тями і підсвідомому рівні в дитини.

Поряд із розбудовою сприйняття у віці іде процес вдосконалення уваги. Характерною ознакою уваги дитини дошкільного віку і те, що його викликається зовні привабливими предметами, подіями та людьми і залишається зосередженими до того часу, поки що в дитини зберігається безпосередній інтерес до сприймаються як об'єктах. Увага у віці, зазвичай, рідко виникає під впливом внутрішньо поставленого завдання чи роздумів, т. е. фактично перестав бути довільним. Не виключено, що з початком формування довільного уваги пов'язані внутрішньо регульоване сприйняття й активна володіння промовою.

Розвиток пам'яті у віці характеризується поступовим переходом від мимовільного і безпосереднього до произвольному і опосередкованому запам'ятовування та пригадуванню. Произвольное відтворення виникає раніше, ніж мимовільне запам'ятовування, і у своєму розвитку б обганяє його.

Вважається, що із віком збільшується швидкість, з якою інформація вилучають із довгострокової пам'яті і перетворюється на оперативну, і навіть збільшується об'єм і термін дії оперативної пам'яті. Більшість нормально та розвитку дітей молодшого й середнього шкільного віку непогано розвинені безпосередня і механічна пам'ять.

У першій половині дошкільного віку в дитини переважає репродуктивне уяву, механічно відтворюючий отримані враження як образів. У старшому ж дошкільному віці, коли довільність в запам'ятовуванні, уяву з репродуктивного, механічно відтворюючого дійсність перетворюється на творчо її перетворююче. Воно сполучається з мисленням, входить у процес планування дії.

Як сприйняття, пам'ять і увагу, уяву з мимовільного стає довільним, поступово перетворюється з безпосереднього в опосередковане, причому основним знаряддям заволодіння ним із боку дитини є сенсорні еталони.

Спробуємо створити кубик Рубіка не з набору окремих кубиків, а на основі одного куба. створіть примітив Box) З такими параметрами, як на малюнку 9. Зверніть увагу на число сегментів по глибині, висоті і ширині, яке в точності відповідає запланованому числа кубиків на кожній зі сторін: вибрано три сегменти, а значить, буде і три кубика. Перетворіть об'єкт до типу Editable Poly і встановіть режим редагування полігонів. Виділіть всі полігони і застосуєте до них операцію Bevel (Фаска) при параметрах: Bevel Type - By Poligon, Height - 5, Outline Amount - 0. А потім повторіть ту ж саму операцію щодо полігонів, але вже при параметрах Height - 0 і Outline Amount - 2. В результаті куб виявиться розбитим на окремі кубічні фрагменти і буде дуже схожий на справжній кубик Рубіка (рисунок 10).

У дошкільному віці, діти починають витрачати час на, звані, сюжетно-ролевые гри, які сильно стимулюють розвиток уяви, насамперед наглядно-образного. Його становлення залежить від розвиненості в дитини уяви. Головні лінії розвитку мислення у віці можна намітити так: подальше вдосконалення наглядно-действенного мислення з урахуванням що розвивається уяви; поліпшення наглядно-образного мислення з урахуванням довільній і опосередкованої пам'яті; початок активного формування словестно-логического мислення шляхом застосування мови, як кошти порушення й вирішення інтелектуальних завдань.

Методика 1.

«Вырежи постаті»

Ця методика варта оцінки наглядно-действенного мислення. Завдання у тому, щоб якнайшвидше і точніше вирізати з паперу намальовані ній постаті.

Методика 2.

«Воспроизведи малюнки»

Завдання цієї методики укладено у цьому, щоб у спеціальних порожніх квадратах, відтворити картинки у яких зображені фігур у так само квадратах. На виконання завдання відводиться п'ять хвилин.

Методика 3.

«Раздели на групи»

Мета цієї методики - оцінка образно-логического мислення дитини. Йому показують картинку, де зображені: квадрати, ромби, трикутники і кола різного кольору. Дитині пропонують розділити представлені постаті на якомога більшу число груп, На виконання завдання дається три хвилини.

Методика 4.

«Кому чого бракує?»

Перед початком виконання завдання, дитині пояснюють, що буде показаний малюнок, у якому зображені діти, кожному у тому числі чогось бракує. Те чого бракує, зображено окремо.

Завдання, отримане дитини, залежить від те що швидше визначити, кого і чого бракує.

Методика 5.

«Що зайве?»

Цю методику варта дітей від 4 до 5 років. Вона покликана досліджувати процеси образно-логического мислення, розумові операції аналізу та узагальнення в дитини. У цій методиці дітям пропонується серія картинок, у яких представлені різні предмети, причому них зайвий.

Молодший шкільний вік.

У молодшому шкільному віці закріплюються і розвиваються далі ті основні людські характеристики пізнавальних процесів (сприйняття, увагу, пам'ять, уяву і мислення), необхідність яких пов'язане зі вступом до школи.

Увага в молодшому шкільному віці стає довільним, але ще тривалий час, особливо у початкових класах, дужим і конкуруючим з довільним залишається не довільне увагу дітей. Обсяг і стійкість, переключаемость і концентрація довільного уваги до четвертому класу школи в дітей майже таку ж, як і в дорослої людини. Що ж до переключаемости, вона у віці вищий, ніж у середньому і дорослі. Це з молодістю організму, що рухливістю процесів у центральній нервовій системі дитини.

У шкільні роки триває розвиток пам'яті. А. А. Смирнов провів порівняльне дослідження пам'яті в дітей віком молодшого й середнього шкільного віку і її дійшов наступним висновків:

— із шостої до 14 років в дітей віком активно розвивається механічна пам'ять на які пов'язані логічно одиниці інформації;

—лишень усупереч поширеному думці про існування зростаючого із віком переваги запам'ятовування осмисленого матеріалу фактично можна знайти зворотне співвідношення: що старшими стає молодший школяр, ті менше в нього переваг запам'ятовування осмисленого матеріалу над безглуздим.

У цілому нині пам'ять дітей молодшого шкільного віку є дуже хорошою, і це у першу чергу стосується механічної пам'яті, яка за перші три-чотири роки навчання у школі прогресує досить швидко. Кілька відстає свого розвитку опосередкований, логічна пам'ять, позаяк у вона найчастіше дитина, будучи зайнятий вченням, працею, грою і спілкування, цілком обходиться механічної пам'яттю.

За перші три-чотири роки навчання у школі прогрес розумового розвитку дітей буває досить помітним. Від домінування наглядно-действенного і елементарного образного мислення, від допонятийного рівня розвитку та бідного логікою роздуми школяр піднімається до словестно-логического мислення лише на рівні конкретних понять.

У досить добре розкриваються спільні смаки й спеціальні здібності дітей, дозволяють судити про їхнє обдарованості.

Комплексне розвиток дитячого інтелекту в молодшому шкільному віці іде у кількох різних напрямах: засвоєння й активна використання мови, як кошти мислення; з'єднання і взаємозбагачуюче вплив друг на друга всіх видів мислення: наглядно-действенного, наглядно-образного і словестно-логического; виділення, відокремлення і щодо незалежне розвиток інтелектуально процесі двох фаз: підготовчої і грузинською виконавчою. На підготовчої фазі вирішення завдання здійснюється аналіз її умов і виробляється план, але в исполнительно фазі цього плану реалізується практично. Отриманий результат потім співвідноситься з умовами й скрутами. До всього сказаного слід додати вміння міркувати логічно і користуватися поняттями.

У англомовній нотації запису дій збирача кубика Рубіка для позначення поворотів граней за годинниковою стрілкою використовуються літери F (англ. front — фронтальна), B (back — задня), L (left — ліва), R (right — права), U (up — верхня), D (down — нижня). Повороти проти годинникової стрілки для спрощення запису позначаються штрихом, наприклад, F′. Також використовуються маленькі літери f, b, l, r, u та d для позначення поворотів двох граней і літери x, y, z для поворотів всього кубика.

Методика 1

«Матриця Равина»

Цю методику варта оцінювання наглядно-образного мислення в молодших школярів. Тут під наочно- образного мисленням розуміють таке, що з оперированием різними образами і наочними уявленнями під час вирішення завдань.

Дитині пропонується серія на десяток поступово дедалі складніших завдань однакового типу: до пошуку закономірностей розташування деталей на матриці і добір однієї з восьми малюнків як якої бракує вставки до цієї матриці, відповідної її малюнку. На виконання всіх десяти завдань відводиться десять хвилин.

Протягом наступного року всю земну кулю почав крутити кубик - було випущено близько 100 мільйонів «легальних кубиків» і ще більше - підробок. Через кубик в ті роки пройшов, напевно, кожен десятий житель цивілізованого світу. У СРСР кубик прийшов «в маси» у 1981 році. Першими його силу відчули на собі вчителя - цілі класи цілеспрямовано, не виходячи на зміни, запекло вертіли кубик. Школярі збирали кубик під час уроків під партами. Вчителі, відібравши його під час уроків, самі скрипіли кубиком на заняттях, відгородившись від підопічних класним журналом. А потім допізна засиджувалися в учительській, намагаючись зібрати кубік.В школах проходили «закриті» чемпіонати на швидкість - необхідно знаходитися легендарні особистості, які змогли в перші роки «кубізаціі» зібрати його за одну хвилину (у самого Рубика в перший раз на складання пішов цілий місяць ). У 1982 році в Будапешті відбувся чемпіонат світу зі збирання кубика Рубика. Кращий час складання - 23 секунди - показав в'єтнамець. Хоча ходять легенди про невідомих вундеркінда, збирали кубик мало не за десять секунд.

Методика 2

«Уміння лічити подумки»

З допомогою даної методики перевіряють здатність дитини виробляти розумові арифметичні дії з числами і дробами різних типів: простими, десятковими, і навіть зі складними дробно-целыми числами.

Методика 3

Формування понять.

Методика є набір площинних постатей - квадратів, трикутників і кіл - різних кольорів та різних розмірів. Ознаки цих постатей: форма, колір й розмір - утворюють трибуквені штучні поняття які мають смислові значення з його рідну мову.

Перед дитиною в довільному порядку поруч друг з одним розкладаються картки з кольоровими постатями ними, в такий спосіб, щоб усе картки дитина міг побачити й вивчати одночасно.

За командою експериментатора, випробовуваний відповідно до отриманим завданням починає шукати задумане їм поняття.

Коли всі картки буде забрано, дитина повинна дати визначення відповідному поняттю, тобто сказати, які конкретні ознаки до нього входять.

Экспериментатор на початку дослідження, замислюється поняття що містить лише одне ознака, потім - дві голови і, нарешті, - три.

У 1974 році тридцятирічний Ерне Рубік викладав в Будапешті архітектуру і меблевий дизайн. Спочатку кубик замислювався як вузькопрофесійного тривимірне навчальний посібник. У ньому якимось загадковим чином з'єднувалися двадцять шість маленьких кольорових кубиків. Зробивши кілька поворотів граней, повернутися у вихідне положення практично неможливо - з сорока з гаком квінтильйонів варіантів лише одні вірний (так званий «алгоритм Господа»). Рубік довго мучився зі своїми студентами, збираючи його. Може бути, тому він вирішив, що серед людей є безліч охочих познущатися над собою і в січні 1975 року запатентував свій винахід як іграшку.

На рішення кожної із трьох завдань відводиться три хвилини.

Методика 4

Визначення понять, з'ясування причин, виявлення й відмінностей у об'єктах.

Визначення понять, з'ясування причин, виявлення й відмінностей у об'єктах - це операції мислення, оцінюючи які ми можемо бачити про рівень розвиненості в дитини інтелектуальних процесів.

Дані особливості мислення встановлюються по правильності відповіді серію питань, які ставить експериментатор.

Методика 5

«Кубик Рубіка»

Цю методику варта діагностики рівня розвитку наглядно-действенного мислення.

Користуючись кубиком Рубіка, дитині задають різні за ступеня складності завдання працювати з нею і пропонують розв'язати за умов дефіциту часу.

Дають 9 завдань, що треба вирішити дев'ять хвилин, кожну завдання - за однією хвилині.

Підлітковий вік.

У такому віці відбувається вдосконалення таких пізнавальних процесів як пам'ять, і мислення.

Підлітки вже можуть мислити логічно, займатися теоретичними роздумами та самоаналізом. Пропорції відносно

    Для підготовки матеріалу були використані наступні веб-сторінки:
  • 1. bukvar.su/psihologija/88434-Issledovanie-intellekta.html
  • 9.1%
  • 2. uk.m.wikipedia.org/wiki/Кубик_Рубіка
  • 0.9%
  • 3. ua-referat.com/Кубик_Рубіка
  • 3.8%
  • 4. referaty.net.ua/referaty/referat_61165.html
  • 0.7%
  • 5. um.co.ua/9/9-17/9-178303.html
  • 5.6%
  • 6. www.ivk-knteu.org.ua/p-dkh-d-u-napisann-referatu,-diploma,-kursovo-roboti/stor-ya-kubika-rub-ka.html
  • 1.5%
© 2019